Informace o zřízení zákaznického účtu najdete zde. Vzorovou fakturu s vyznačenými údaji nezbytnými pro registraci najdete zde

Informace o Dodatku ke smlouvě, který Vám byl doručen, naleznete zde

Změna v zasílání e-faktury pro klienty České spořitelny. Informace o dalším postupu najdete zde.

Pro rezervaci termínu schůzky na zákaznickém centru využijte rezervační systém zde

Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s.

Naše společnost dodává kvalitní pitnou vodu zákazníkům z regionu
severní Moravy a Slezska a stará se také o odvádění a čištění vod odpadních.

Kohoutkový inspektor ocenil již 150 podniků

Certifikát Kohoutkového inspektora obdrželo v minulých letech již 120 podniků za vstřícnost v podávání pitné vody z veřejné sítě zákazníkům. Letos v létě se k nim přidalo dalších třicet

Ostrava 16. 7. 2019 – Kohoutkový inspektor SmVaK na sebe v letošním roce vzal podobu dvou mladých inspektorek připravujících se po úspěšném absolvování maturity na vysokoškolské studium a vyrazil na začátku léta znovu do terénu. Inspektorky během čtyř výjezdů ocenily dalších 30 podniků, které jsou k zákazníkům vstřícné v podávání pitné vody z veřejné sítě. Kromě nálepky Podáváme vodu z kohoutku provozovatelé obdrželi sadu džbánů a sklenic, do kterých mohou kvalitní pitnou vodu servírovat.

Inspektorky letos vyrazily na Bílovecko, Klimkovicko a do Studénky a okolí, kde se většinou setkaly se vstřícným přístupem provozovatelů. Poměrně úspěšné byly také na Frýdecko-Místecku a v okolí Hukvald. Naopak nejméně vstřícná byla obsluha v podnicích na Bohumínsku.
Celkově navštívily 40 podniků, přičemž certifikát za vstřícnost v podávání pitné vody z kohoutku spolu s vybavením na její servírování v podobě džbánů a sklenic zanechaly ve 30 z nich.

SmVaK Ostrava odstartovaly projekt v létě 2015 a každý rok během léta inspektoři/inspektorky vyráží do terénu, aby zjistili/y, jak se situace v průběhu času mění. Například v loňském roce inspektorky navštívily zhruba 90 podniků, z nichž 50 obdrželo ocenění za vstřícný přístup k zákazníkům v podávání pitné vody z veřejné sítě. Celkem se tak do projektu zapojilo již 120 restaurací, kaváren, cukráren, občerstvovacích zařízení nebo hotelů.

„Podávání kohoutkové vody se postupně stává i v České republice běžnou praxí. Přibližujeme se vyspělým zemím. Negativních reakcí a odmítnutí s odůvodněním, že si majitelé nebo provozovatelé nepřejí, aby obsluha podávala zákazníkům vodu z kohoutku, se objevuje méně často než v uplynulých letech. Přesto jsme je letos zaregistrovali ve čtvrtině navštívených provozoven. Léto ale ještě nekončí, takže uvidíme, co naše inspektorky čeká v dalších částech kraje. Ze současného průběhu je možné konstatovat, že nejčastějším modelem je podávání džbánu s pitnou kohoutkovou vodou doplněnou mátou nebo citronem za zhruba 20-30 korun,“ říká generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

Princip projektu spočívá v osobních návštěvách a rozhovorech s majiteli jednotlivých podniků. Vodárenská společnost chápe, že kohoutková voda nemusí být v podnicích poskytována bezplatně, protože s přípravou a servisem na stůl zákazníka je spojena řada úkonů a práce. Navíc voda jako nejcennější surovina má svou hodnotu. Proto není podmínkou pro ocenění to, aby dostávali návštěvníci kohoutkovou vodu zdarma.

Pro porovnání: za litr vody z kohoutku v regionu, kde působí SmVaK Ostrava, zaplatí zákazníci o něco více než osm haléřů, třetinková lahev neperlivé vody se prodává v podnicích za zhruba třicet korun.
„Argument, že podávání kohoutkové vody připravuje podniky o tržby, je z našeho pohledu scestný. Když jdu na kávu a zmrzlinu do cukrárny, nedám si místo toho kohoutkovou vodu, stejně jako neplatí to, že když jdu s kamarády na pivo, objednám si místo toho džbánek vody s citrónem. Jde o vstřícný krok směrem k zákazníkům a rozšíření služeb. Dopad na tržby je v tomto ohledu mizivý,“ popisuje Pšenička.

Kontakt:

Mgr. Marek Síbrt, mluvčí

Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s.

28. října 1235/169, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava.

tel. 725 500 509
e-mail marek.sibrt@smvak.cz
www.smvak.cz